torsdag 7 februari 2008

Världen är liten

Träffar en kund. Pratar i vanlig ordning om ditt och datt som brukligt innan vi gör affärer.

Kunden frågar om innebandy (han delar mitt intresse) vi pratar om innebandy ett tag. Helt plötsligt så tycker han att jag är lik hans syster, både till sätt, ålder och utseende. Jaha vad trevligt tycker jag. Du får väl presentera oss för varandra någon gång.

Sedan byter han ämne och undrar om jag fortfarande har kontor i Norsborg.

Jag antar att han någon gång snappat upp att jag bor i Botkyrka och att jag har sagt att jag har kontor hemma eftersom mitt företags huvudkontor finns i Göteborg.

Jag svarar att jag och min familj skall flytta till sommaren och således även mitt "hemmakontor" vilket gör att kunden då frågar varthän jag skall flytta.

Jag berättar att vi skall bygga hus i Salem.

Han drar en gissning och prickar HELT RÄTT!

Döm om min förvåning när han prickar rätt inte bara en gång utan två!

Jag svarar förvånat hur han kan känna till adresserna på området (det kommer att finnas fyra olika gatunamn där)

Min syrra, hon som är lik dig har just flyttat dit svarar han.

Heter hon Tove?

Ja det gör hon!

Vi ska bo jämte varandra och vi har redan träffats;-)

En klyscha javisst men,

Världen är rätt bra liten ändå!

Inga kommentarer: