tisdag 6 april 2010

Award x 2

Under påskhelgen fick jag en award från två stycken bloggare.
.
Den kom först från Monika med bloggen Tjernhus och sedan från Marika med bloggen Min Lycka.
.
Tack så väldigt mycket Monika och Marika. Det värmer ska ni veta att ni tänkte på just mig då ni skulle dela ut dem.
.
Monika är för övrigt mamma till Viveka på Humlebacken om ni inte visste det.
.
Monikas blogg Tjernhus är superfin. Är man intresserad av trädgård och blommster ska man definitivt besöka den bloggen. Där finns mängder med inspiration att hämta och jag lämnar alltid den sidan med något nytt lärorikt i bagaget:)
.
Under senare tid har Monika även bjudit på reseskildringar från de ställen hon och hennes make besökt. Hon beskriver deras resor på ett sådant härligt och pedagogiskt sätt varvat med fantastiska bilder att man får megalust att bege sig till de platserna omedelbums.
.
Denna sida ska du absolut besöka Stina! ( min svärmor alltså)
.
Marika är en ung sprallig härlig tjej. Bara ett par år äldre än min äldsta dotter faktiskt. Dessutom är hon väldigt lik mig utseende mässigt... enligt Vivekas tycke iaf:) Marika har hängt med mig och min blogg länge nu, tror t o m nästan sedan min bloggs födelse. Numera har Marika en egen jättefin blogg.
.
Marika och hennes sambo drömmer om att få bygga sig ett drömhus och min magkänsla säger mig att det inte lär dröja särskilt länge innan deras dröm går i uppfyllelse. Jag ser verkligen fram emot det och hoppas innerligt att jag får följa med på deras livs resa via bloggen.
.
Tänk vad härligt det är med bloggeri egentligen.
.
Det finns inga regler om vem eller vilka man skall klicka med eller bli vän med. Det spelar ingen som helst roll vad för ålder man har, och det har inte heller någon direkt betydelse om man har gemensamma intressen egentligen.
.
Klickar det så klickar det.... oavsett.
.
Vi tre är från tre olika generationer. Fast här i bloggvärlden är vi tre goa väninnor. Och det skulle vi säkerligen kunna vara även utanför bloggarna.
.
Så enkelt. Så rätt. Så härligt!
.

.
Då var det det här med den fina awarden då.
.
Det fanns regler som medförde denna.
.
1. Kopiera bild.
2. Länka den/dem du fått den av.
3. Skicka vidare till 12 stycken du tycker förtjänar den.
4. Länka till samtliga.
5. Meddela dem du gett awarden till.
.
Jag hinner inte sitta och länka till 12 olika. Min tid framför datorn är väldigt begränsad. Dessutom tycker jag att det är supersvårt att välja ut några få enstaka.
.
Jag måste tyvärr vara så pass tråkig och göra det enkelt för mig. Jag skickar därför denna vidare till er alla goa därute som jag besöker regelbundet och som ger mig så mycket inspiration och energi.
.
Jag tror ni vet vilka ni är.

2 kommentarer:

Monica sa...

Jag bugar och tackar och rodnar över allt beröm!!!
Men visst är det sant, här spelar åldern ingen roll. Det är så härligt med alla nya vänner i alla åldrar!
Vi lär väl träffas när du hälsar på Vivi i sommar!
Massor av tackkramar till gulliga dig!
Monica

Anonym sa...

Hej Maria!
Tack för tipset. Jag ska absolut besöka Monikas blogg när vi kommer hem, hinner inte ikväll.
Åker ju imorgon iväg en vecka till solen och värmen (hoppas vi).
Ha det så bra här hemma under tiden och hoppas ni också får, om inte så mycket värme, så i alla fall en hel del sol.

Kramar till er från svärmor Stina.