måndag 8 mars 2010

Mer mys i badrummet

Efter att jag gjort mitt vårspansinlägg om badrummet klart kom jag på en till grej.
.
Jag är en sån som flyttar runt saker ständigt och jämt. Ludde stackarn blir alldeles förvirrad. Ibland märker han att jag gjort om, ibland inte. Ibland hinner han inte ens se att jag gjort om för jag varit så snabb och ändrat vidare.
.
Det är kanske inte så konstigt att han aldrig finner det han söker hemma, det måste bero på mitt flytteri om jag säger så.
.
Hursom.
.
Jag fnulade vidare på myseriet där i badrummet och kom på att vi saknar en myshörna att sitta och pusta vid då vi bastar. Normalt sitter vi som två panelhönor på rad på varsin pall där under fönstret och pustar.
.
Not so cosy egentligen.
.
Trots att badrummet är stort saknas utrymmet för en riktig relax-softisch hörna.
.
Man får helt enkelt göra det bästa av situationen och försöka skapa utrymmet av det man har tänkte jag.
.
Jag kom på att jag har ett brickbord som jag flyttar runt i huset hela tiden. Nu testade jag det bordet i badrummet.
.

.
Ställde det vid badkaret och flyttade över den ena pallen till andra sidan bordet.
.

.
Mysigare att sitta såhär än på rad i alla fall.
.

.

.

.

.

.
Det är inte alls allt för nära duschen heller. Det funkar.
.
Jag ville ha det öppet och luftigt från början och det känns fortfarande så... så ja, varför inte liksom.
.

.
Det känns inte heller allt för belamrat framför badkaret faktiskt.
.
Jag gillar inte när det är övermöblerat annars och inte heller när det blir för mycket grejs överallt. Blir lätt stressad av sånt.
.

.
.
Jag kanske ska leta efter ett par andra pallar av annat stuk till det där brickbordet?
.
Förslag någon?
.

.
Arrangemanget får stå kvar tills vidare så får jag se hur jag gör.
.
Nå... vad tycker ni?
.
Det här inlägget gjorde jag iordning igår kväll och schemalade till idag. Min make låg ju ändå och trynade i soffan och jag hade inget annat för mig.
.
Imorse då jag klev upp möttes jag av ett fantastiskt ljus i badrummet som gav mig massvis med energi.
.
Jag satt till och med och drack mitt morgonkaffe där inne;)
.
Självklart tog jag fram kameran och gick loss som bara den.
.
Eftersom det inte existerar "lagom" när det gäller mig och infogande av bilder så tänker jag därför "fläska" på med ett gäng till.
.
Följande med underbar morgonsol.
.
Välbekomme.
.
.
.
.
.
.
Som sagt....
.
Vad tycker ni?
.
Behålla lilla myshörnan eller ta väck?

18 kommentarer:

Anonym sa...

Ser verkligen supermysigt ut. Ett tips istället för dom stolarna skulle kunna vara stilrena förvaringspallar isttället, osså någon fin orientalisk grön kudde som man sitter på. det blir både fint och bra förvaring. Jag kan inte det här med inredning, så lyssna inte på mig. /teresia

Maria sa...

Tack Teresia... gllar din ide om orientaliska gröna kuddar.

Sittpallar med förvaring låter dock lite klumpigt, dessutom så är väl de oftast tygbeklädda? Det går inte..för lite stänker det från duschen om man är ivrig:)

Tack för din synpunkt.

Kram

Tigris Predikantan sa...

Det var tjusigt värre .. blir lätt avundsjuk ... två pyttiga badrum har vi ... pyttiga...
Väldigt fint har du, tycker jag ... tips vore satt ha rotting att sitta på ... eller?

Viveka på Humlebacken sa...

Det viktigaste med den var ju att man har någonstans att ställa ölen..:) Jag tycker att det blev jättefint, och sedan är det ju hur enkelt som helst att ta bort ifall ni blir trötta på det:)

Helén sa...

Hihihi, satt du i badrummet och drack morgonkaffet? Undrade inte Ludde vart du höll hus? Skojjig du är ;) Men mysigt ser det ut att va så varför inte?

MIN LYCKA ♥ sa...

Himmel va kort, å oj vad jag gillar det!! Du är duktig och det är kul att hitta nya platser till alla sina saker.

Kul att du testade kycklingen. Jag ska försöka finurla på mer recept.

Snart tränar jag ihjäl mig...har precis varit på spinning IGEN!! hAHA! Men det är tokkul ju!!

Soltorpsgarden sa...

Det ser så snyggt ut, jag tycker er badrum ser rätt stort ut! Det finns svarta fyrkantiga skinnpuffar på ikea, dom skulle passa, dom är så smidiga att flytta runt, jag har en sån i vårt badrum, men det kanske du inte tänkte på när du var här.
Lycka till! Kram Vivi

Anonym sa...

Hej!
Ni har ett jättefint badrum:) men jag skulle nog inte "klämma" in en myshörna där ..stolarna ser lite obekväma ut..inte så mycket att mysa i efter ett bad./ Anneli

Sally och jag sa...

Ser jättefint ut! Tycker du ska behålla det så - i alla fall tills du tröttnar.

Kul att se hur man kan förändra hemma genom att bara byta plats på det man har!

Hälsningar från
Sally och jag

pysseliten sa...

Super fint jätte kul att glutta :)
Kanon härliga bilder

Anonym sa...

förresten tycker jag att du kan ha dom stolarna som du ställt där med! Jo har kvar myshörnan! Ja Barcelona är ju inte fel, då får du vår, kram Vivi

Anonym sa...

förresten tycker jag att du kan ha dom stolarna som du ställt där med! Jo har kvar myshörnan! Ja Barcelona är ju inte fel, då får du vår, kram Vivi

annicap sa...

Verkligen mysigt!

Kram

Lillsyss sa...

Underbart vackert, jag kommer över och tar en morgonfika med dig:-) men först ringer jag så vi kan prata om annat än "pepparkorn "
Kram Lillsyss

Anonym sa...

Ser trevligt ut med den lilla hörnan tycker jag. Hade kanske provat med några små orientaliska pallar. Såg några vita med vitt tyg och pärlor på på indiska i helgen för 349:- st. Nåt sånt kanske?! Flyttar oxå runt en del saker och "förnyar" rummen på så vis, men har en liten tvååring som motarbetar mig. Hon vet var allt ska stå och "rättar" till det, hon bär tillbaka lyktor, blommor, pallar mm. Vanemännska é vad hon é!!
Roligt ändå att barn ser förändringar (det é mer än maken gör!! hihi!!)
Ha en skön grön vecka!! Kram Lena J

Monica sa...

Behåll! Ser ju jättemysigt ut! Vilket fint morgonljus!
Kram, Monica

Helene sa...

Det enda som saknas, skulle väl vara ett par champagneglas och en flaska Brut, eller?

Helt perfekt i min smak.
Kram Helene

Erika sa...

Mysig hörna helt klart men kanske nya goare pallar?
Du knäpper ur många bra vinklar men jag hade nog hellre sett bild på dig när du ålar runt för att få bästa position!!
Förresten, du har aldrig funderat på systemkamera med vidvinkelobjektiv?