söndag 7 mars 2010

Domingo

Skön söndag kära läsare.

Här sitter jag.

Äkta hälften ligger bredvid i soffan med sina blå bakom slutna tunga ögonlock och siestar sig lite.

Stackarn har haft en tuff helg. Han har sovit arton timmar per dygn lite drygt och det är ju på tok alldeles för lite:)

Han måste vara helt utarbetad med tanke på all sömn han måste ta igen. Det är han.

Han jobbar tokmycke nu på sina jobb. En sjujäkla duktig hantverkare är vad han är. Med hög arbetsmoral och med en enorm hantverkarheder.

Lovar han så gör han. Det lovar jag.

Jag har skaffat mig en bra make jag.

Nåväl.

Jag sitter och fnular på mitt vårspan jag skall presentera imorgon. Det blir ett annorlunda span från min sida denna gång tror jag. Vi får se vad ni tycker.

Imorgon som sagt.

Just nu är min Rebecca på väg till välbehövlig semester.

Destination Thailand. Så skönt. Det behöver hon. Jag skulle också vilja.

Jag kommer att sakna mina dagliga långa samtal med henne. Minst en gång om dan pratar vi. Ofta mer. Vi pratar om allt mellan himmel och jord.

Hon är så söt min Rebecca.

Alexandra hon sitter i en spelarbuss som vanligt. Stackarn. Varje helg samma sak.

Hon är på väg hem från Umeå. Hon for uppåt i fredags och jag väntar hem henne nångång inatt.

Saknar hennes mysiga kramar. Hon har så långa armar och när hon kramar om mig ordentligt försvinner jag in i hennes härliga famn på det mest underbara vis.

Hon är så fin min Alexandra.

Lotta har modifierat mitt senaste smeknamn.

"BajsMajsan" har blivit "BajaMaja"

Lotta är fyndig hon;)

Ja, nä. Om jag skulle ta och putta till han bredvid kanske?

Fråga om han vill hitt på nåt.

Kollar till höger.....

Nä, han ser inte sugen ut. Helt slut verkar han vara.

Jag får roa mig själv istället.

För övrigt så betyder Domingo söndag på Spanska.

Så nu vet ni det.

4 kommentarer:

Pernilla sa...

Ya lo sé. ;) Y no me gustan los domingos. Y tu, que babblas mucho esta noche. Esto - me gusta!

Mañana empiezo al trabajo nuevo. Nuevo-viejo, es mi "viejo" escuela.

Bueno. Tengo que dormir. Un día largo mañana.

Besos!

tjotta sa...

"Lovar han så gör han". Joråsåatteeee......

Maria sa...

Hahaha jaadu brorsan....

De betalande kunderna kommer alltid först;-)

/ La syrra

Erika sa...

Idag är det måndag, vad heter måndag på spanska?