tisdag 23 december 2008

Julgranen

Vår familj har för första gången införskaffat en "riktig" gran. Jag har alltid varit anti granar då de barrar och luktar så starkt. Dessutom är jag kinkig när det kommer till insekter och har fått för mig att det bor tusen och en krabater i granarna som vaknar till liv då de kommer in.

Jag har tom varit så ful att jag tutat i min familj att jag är allergisk mot granar. Visst är jag hemsk! Vi har inte varit granlösa för det. Vi har haft en urtjusig fin oäkta gran som ser väldigt äkta ut minsann.

Iår sa de mina ifrån. "Nu du morsan får du ta och låta din låtsasgran stanna på vinden för nu vill vi ha en RIKTIG gran i det nya huset"

Jag har ju lyckats vara utan i alla år nu så det var bara för mig att vika ner mig. Iväg for Ludde i helgen för att köpa hem en kungsgran. Inte för stor var min bön innan han for iväg.....

Granförsäljaren försäkrade om att en kungsgran inte barrar. Och en liten en blev det.. eller rättare sagt en lagom en;-)
.
.
.
Ludde tyckte det var spännande att få ta in sin "första" gran;-) Nu känner jag mig lite hemsk faktiskt. Fast de har ju fattat att jag inte är allergisk på riktigt, men ändå.
.
.
Kanske hade det gått med en större, fast det är en bra början... ja alltså en invänjning för mig som tydligen får lära mig att leva med äkta gran nu framöver hihi. Bättre sent än aldrig:)
.
Rebecca kommer inte hem förrän ikväll. Hon har sagt åt oss att vänta med att klä granen till hon kommer hem. Vi har ju faktiskt klätt den tillsammans i alla år innan. Därför har den stått sådär kal och tom nu sedan i söndags.
.
Jag och Alexandra köpte fem vita fåglar på Åhlens, och de hängde vi upp direkt;-) Trots Rebeccas order!
.
.
Varför vi köpte just fem var av den enkla anledning att det var de sista fem. Vi ville liksom inte lämna en stackare kvar ensam i butiken...... de måste ju få hänga ihop liksom.
.
Oj vad klockan drog iväg! Måste forstätta mitt städande här hemma.
.
Visar förmodligen hur granen kläs ikväll då vi blir fulltaliga;-D

7 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att där inte kunde hänga en ensam stackare kvar i granen. JAg har köpt liknande fåglar, men alla i min familj tycker att de är förfärliga:(. De har ingen smak!
Kanske är det risk att granen barrar om ni har den så nära kaminen, det mår den inte bra av (om ni eldar alltså:)
Jag håller med resten av din failj, Riktig gran ska det vara!! Med småkryp och allt, det hör julen till!!!
kramar i massor

Tinnar och torn sa...

Är inne en snabbis på mammas internet! Måste säga god jul lilla gumman! Kraaaaaaamis! P/jaced hehe
Pst: ser att vi har likadana ljuslyktor :o)

Anonym sa...

Granen står så grön å grann i stugan... Tralalala lala. Nu börjar jag känna att jag gått in i min jul-trans igen. Visst är det barnsligt kul att klä granen? Dina vita fåglar kommer nog att trivas i er ståtliga gran! Skall bli kul att se vilken färg dina kulor är. Mina är gröna och vita i år. Tack vare ditt tips åkte jag till IKEA och köpte några lådor som utfyllnad.

Vad härligt det låter att sova som Törnrosa... Fast det är ju inte riktigt klokt att jobbet kan ta musten ur en så totalt. Hoppas att den långa julledigheten gör att du varvar ner och laddar batterierna igen.

Nu skall jag också fortsätta städandet.

Ha det så bra så länge

Kram

//Charlotta.

Anonym sa...

Jaha, typiskt jag som tassar in här för att önska dig god jul och så ska du visa mer senare ikväll... ja ja, jag får väl sitta uppe sent, det blir säkert jääätte sent innan det kommer något inlägg... men, men, jag väntar... jag är inte den som bangar... nej, nej... jag väntar...

Äsch vad fasen (ser du, jag svor inte;)... hi hi) jag önskar dig en riktigt, riktigt, hejdundrande och fantastisk jul i alla fall!!

GOD JUL!!

Tittar säkert in ikväll ändå;)
Kram Malin

Karlsebakken 37 sa...

God morgon vännen - gott att ha dig tillbaka! Gott att höra att du har fått vila ut ordentligt, vill ju inte att du ska slita ut dig helt.

Tack för söt kommentar häromdagen, blev väldigt glad och nästan lite tårögd. SÅ mycket betyder det för mig att få höra något sånt!

Ha nu en riktigt skön jul, njut av familj, vänner, god mat, fin gran och mycket slappande och softande så hörs vi i mellandagarna igen!

Stooooor julkram från blondisen på Karlsebakken! :)

P.s Visst är det konstigt hur man skapar sig en bild av någon och att det är så himla sällan det stämmer i verkligheten? Och att man blir lika förvånad varje gång, haha!? Från och med nu blir det iaf massor av kort, skepsisen är som bortblåst! D.s

Familjen Eriksson sa...

Heej, Nu har jag varit hos frissan. Massor av lockar fixade hon till, inte permanenta men till imorgon sitter de nog. Lite nya slingor fick jag med.

Snygg gran! Tittar in lite senare och kollar in när den är klädd också.

Puss

Anonym sa...

Du, jag gillar dig med;)

Kramelikramkram