tisdag 23 december 2008

Dan före doppar dan....

Har lovat lite bilder på hur vi fördriver dan före doppardan hos Lundins.

Rebecca kom hem glad i hågen som alltid. Vilken solstråle till unge det är;-) Hennes fniss och glada humör smittade raskt av sig till oss andra.

Vi tog fram julgranskulorna, både de gamla och de nya. Årets tema var vitt och silver. Jag satt mest i soffan och njöt av att titta på mina underbara flickor när de tillsammans klädde granen.

.
Julskivan var på och ur högtalarna hördes "tänd ett ljus och låt det brinna" bland många fler julgodingar.

.
Vita fina band skulle de nya kulorna ha i år var det bestämt....
.
.
Rebecca som är "minstingen" i familjen fick klä granen från trappen;).....
.
.
och vår långa "lilla" Alexandra fick äran att sätta stjärnan i toppen i år.
.
.
Så här fint är det från Vivekas "vinhörna" under trappen;)
.
.
Var även tvungen att "mysa" till det ute vid dörren. Tog ut alla djur, ni vet grodorna jag fick av grannen och pingvinen från svärsonen. Fick även en fin spade som det står god jul på av svärföräldrarna. Bäst att slänga fram alltihopa;-D
.

Sedan har vi mysat framför brasa och gran...........

.
....med lite "jultapas". Mums!
.

.
Och nu tror jag bestämt att vi tar en promenad alla fyra tillsammans runt bland alla andra nya hus i nya området för att "kolla" in hur de har mysat till det;-)
.
God jul till er alla önskar jag med en bamsekram!

10 kommentarer:

Familjen Eriksson sa...

Myspys!

Hoppas det är en mysig promenad. Det måste vara jättefint i ert område nu.

Kram

Erika sa...

Myspys så det strålar in till mig vira skärmen.....hoppas tomten är snäll och kommer med många julklappar till dig i morn.

Anonym sa...

Heeej... GOD JUL!! Vilken tjusig gran! Hahah jag har långt ifrån alla färger på skålarna.. får nog sluta samla nu, vet ju inte var jag ska ha dem ;) Zebratapeten vet jag inte om jag vågar sätta upp hahah.. det var ett sånt där impulsinköp.. sånna e vi bra på i familjen Ek :)


Ha en underbar julafton imorgon! KRAM

Anonym sa...

Jamen, jisses så fint det blev! Riktigt, riktigt fin gran! Jag hade ju också tänkt mig en sådan där fin gran med vita och silvriga kulor, men vad tusan jag hittade inga schyssta kulor... eller jo, det gjorde jag, men jag köpte dem inte då för jag tänkte att det hinner jag ju ha ha SEDAN... och ja just det... när jag SEDAN skulle köpa dem var de SLUT! Finito! Kaputt! Jä.. nej, nu ska jag inte svära över det inte... nu är det JUL! Så hur som helst - ER gran blev verkligen fin (stavade först fel och skrev vin... jag såg nog något gott i glasen där...) och framför allt ser ni ut att ha så enormt mysigt och härligt ut tillsammans! Och inte kom inlägget så snablars sent heller, man tackar, man tackar! NU kan jag gå och lägga mig.

Nej, jag ska inte gå och lägga mig, jag bara skojar, jag har ju så roligt här... jag skrattar faktiskt högt åt mig själv nu när jag skriver denna långa monsterkommentar.... det tar liksom aldrig slut... fingrarna styr sig själva över tangentbordet och jag kan inte stoppa dem.... hjääälp....

Nej nu får jag skärpa mig, va. Börjar kanske bli lite trött nu och då behövs det inte mycket innan jag går igång och tycker att minsta lilla grej är hysterisk rolig....

Låter mysigt med en liten kvällspromenad för att se hur grannarna har det, men min lilla gubbe sover redan efter att ha jobbat non-stop sedan igår... hm... kanske det är därför som jag sitter här och skriver och skriver och skriver.

Okej, jag slutar nu.

God Jul på dig och ha en skön jul tillsammans med familjen!!
Bamsekramar Malin

Anonym sa...

Usch, nu när jag läser den där kommentaren så låter det ju som om jag är hur ensam och tragisk som helst och så är det INTE! När lillgubben vaknar pigg och utvilad imorgon ska vi också ha det riktigt mysigt. Ville bara säga det.

Kom på om att du frågade om hur länge vi blir borta och det är faktiskt bara över dagen. Vi åker hem sedan på julaftonskvällen och det är ju bara en timmes körning så det är ju lugnt.

Så. Nu är jag klar.

GOD JUL igen...
Kramis Malin

Anonym sa...

Hej Maria!

Vad julfint det blev hemma hos dig!!! Granen blev jättestilig med vitt och silver. Verkligen smakfullt! Perfekt att ha hjälp av döttrarna och bara kunna sitta och njuta själv.

Din entré ser verkligen julig och välkomnande ut. Jag har också pimpat min entré idag, men jag hann inte fota idag.

Önskar dig en riktigt skön och härlig julafton!!!

Tomtekram

//Charlotta.

Anonym sa...

Nehej du, jag har INTE sörplat för mycket glögg... däremot är jag rätt trött, men jag har fastnat här framför datorn ikväll och håller på att försöka lägga ut en liten videosnutt på vår dansande lilla familj. Har mejlat den som julhälsning till vänner och bekanta, men jag är ju så kass på det här så jag får inte upp den på bloggen. SURT.

God jul...
Nattakramar Malin

ColonialEast sa...

Hej Maria! Vad mysigt ni har och vilken underbar gran!! Nu får vi se till att vila upp oss ordentligt både du och jag :-) Hoppas ni får en riktigt härlig jul! Nu ska jag gå och nanna. Upp tidigt i morrn kan jag tänka. Barnen har väl tomtefeber och måste väl upp vid fyra. Kram och God Jul!!! Petra

Anonym sa...

Underbart både inne och ute. Gillar min utsikt från trappan..:)
Njut av morgondagen och av att ha de dina omkring dig
kraaaaaaaaaaaam

Vitudden sa...

Hejsan Maria!

Hoppas du får en riktigt god jul med familjen.

Kram Ulrika