tisdag 1 april 2008

Aktivitet

Nu har våra byggare återvänt så det är återigen aktivitet på vårt hus.

Eftersom det inte finns plats för någon container för tillfället så får man samla skräpet på den lilla yta som blir över. Till helgen får vi nog hyra ett släp och åka till miljöstationen för att inte våra stackars "byggkillar" skall behöva snubbla över denna bråte.

Takpannorna har vi fått ställa hos grannen så länge.

"Piff" Fredrik och "Puff" är ALLTID lika glada och trevliga när man hälsar på! Thomas, "den långe" och "den blonde" är på annat håll idag. ( Jag glömmer vad dom heter så jag har döpt om dem)

Nu har vi fått hängrännor.

Det börjar allt likna ett hus mer och mer.


Hoppas att det härliga vädret håller i sig nu så att killarna får bästa förutsättningarna när de ska upp på taket nästa vecka och sätta takpannorna.

1 kommentar:

svartataket sa...

Heeej, tack för att du skrev å min sida! För nu hittade jag tillbaka till din sida..vet inte vad jag gjort av den innan :( Vad mycket det hänt!! Nu måste jag uppdatera mej :))

Ha det bra!