söndag 21 februari 2010

Radikala kontraster

Jag sitter här på helspänn och väntar på att min ena dotter ska komma hem från sin långa bussresa från norr på vintriga, sliriga, snöiga, hala vägar.
.
Jag sitter här och oroar mig även för min andra dotter som är på väg hem från Barcelona. Hoppas att de skottat landningsbanorna ordentligt på arlanda.
.
Jag sitter här med en stor orosklump i magen. För att försöka få tiden att gå har jag konstruerat detta inlägg.
.
Ett inlägg med massvis med foton i vanlig ordning.
.
Foton som visar radikala kontraster.
.
Foton som talar för sig själv.
. .

.

.

.

.
.

.

.

.

.
.
.

.

.

.

.
.

.

.

.

.
Usch... nu fick jag för mig att börja räkna också. Jag som hatar allt vad matematik heter.
.
Låt oss leka lite med tanken här en stund.... om en kubik snö väger cirkus 250 kilo, och vår altan är på 150 kvm. Djupet på snön är nästan uppe i en meter nu.... ehum...räkna räkna räkna.
.
Hujedamej! Det blir ungefär i runda slängar 37500 kilo snö som ligger därute på altanen just nu.
.
Trettiosjutusenfuckingjäklafemhundra kilo snö!!!
.
Eller är jag helt ute och hojjar nu???
.
Nu ska man sitta här och oroa sig för det också.
.
Jag som har sån träningsvärk!

7 kommentarer:

annicap sa...

Härliga bilder!
Men jag undrar om ni någonsin får njuta på altanen igen, utan snö... Jag tror vi har fått en ny istid. Termometer här nere i mörkaste Småland, visar nu -27 grader...

Men ni kunde ju i alla fall utnyttja altanen förra sommaren. Det blir något att berätta för barnbarnen: "Sommaren 2009 byggde vi världens häftigaste altan, men sen dess har vi inte sett den under all jä...a snö!" ;-)

Ha en bra måndag. Trots allt!
Kram i kölden!

Drömvillan 2009 sa...

Heej!
Eran altan ger verkligen sommarkänslor!!
Förstår om ni längtar tills allt smälter =)
Hoppas tjejerna kom hem välbehållna.
Ha en bra dag!
Kram Anna

Viveka på Humlebacken sa...

Jag vet vilka av bilderna jag gillar mest. Tänk att det ska bli sommar igen, det känns avlägset nu!
Om snö väger 250 kg/kubikmeter, så räknade du rätt, men det beror väl mycket på hur blöt snön är. Ju blötare, desto tyngre. Men oroa dig inte över det, jag tror att altalnen klarar bra mycket mer.. Men jag tänker på vart allt vatten ska ta vägen när snön väl smälter... fatta hur blött det kommer att bli.. det är väl tjäle i marken så dit kan det inte rinna... oroa dig över det i stället du:)

Monica sa...

OTROLIGT!!!! SÅ mycket snö ni har!
Jättebra bilder, man kunde verkligen se hur högt snötäcket var.
Hoppas, att din döttrar kommit hem välbehållna vid det här laget!
Kram, Monica

Karlsebakken 37 sa...

Jag veeet, vi har gjort samma räkneövningar här vilket ledde till att jag använde två timmar av lördagen till att skotta altanen. Trist om den lutar i 30 graders vinkel när (om?) snön försvinner.

Annars var det underbart att se bilderna från altanen i somras!! Det ger liksom lite hopp om att vi faktiskt en gång om sisådär hundra år kanske kan få se barmark igen och kan gå utanför dörren i mindre än två dunjackor och skidbyxor. :S

Ha en härlig start på veckan nu, hoppas att inte träningsvärken plågar dig för mycket...! :)

Stor kram C

annebelle sa...

Roliga bilder, vilka kontraster. Man kan inte tro att det är samma land! Men nu har jag fått NOG, NOG, NOG av snön. Men nu snöar det - igen. Helt galet.

Erika sa...

Perfekta jämförelsebilder du har fångat....tänk om det ändå var i de gröna o varma bilderna vi var just nu.