måndag 11 januari 2010

"Påklädda" olivträd

Tack för alla goda råd och tyckatillanden angående hur jag ska/bör göra med min telefon.
.
Ni är ju bara för söta.
.
Jag tar till mig era synpunkter, och jag tänker väga in dem noggrant innan jag tar mitt slutgiltiga beslut om huruvida jag skall göra.
.
Jag hade bestämt mig där ett tag men tvilling som jag är har jag hunnit ändra mig en sisådär fjorton gånger.
..
Det är inte lätt att vara jag för jag svänger lika häftigt i mina resonemang som kattgänget "svingar" loss i Disneyfilmen Aristocats.
.
Jag berättar för er senare hur jag tänker göra. När jag har bestämt mig:)
.
Nu är julen och dess härliga jullov defenitivt till ända. Det var det för denna gång liksom. Vi har haft det riktigt skönt och ansträngt oss minsta möjliga.
.
Vi har i princip bara rört oss hemmavid. Från sängen, till soffan, till köket, till soffan, tillbaka till sängen osv. Runt, runt, runt med lite mellanlandningar i badrummet.
.
Skittråkigt kanske, kan man tycka, men vi behövde bara få vara i lugn och ro.
.
Nu börjar allvaret dock. Jobba, jobba, jobba och tusen projekt har vi att sätta tänderna i. Det känns skönt att starta med fulladdade batterier.
.
Idag börjar dessutom Rebecca sin flytt till sin nya lägenhet. De ska måla lite och fixa och dona och pula och skruva innan de flyttar in till helgen.
.
Jag själv sitter här i skrivande stund och väntar på min kollega som skall hämta mig om en stund. Vi startar det nya året på jobbet med en Kick-Off i Götlaborg som skall vara ända till torsdag kväll.
.
Såååå.... alla "goa gubbar" där nere i väst håll i er nu för "HERE I COME" ;-)
.
Det lär inte bli så mycket aktivitet här på bloggen under denna vecka. Hinner jag så kikar jag in och säger hej.
.
Hej, hej. Vink, vink. Inget mer lär det bli i så fall.
.
Under tiden lämnar jag er med lite bilder på mina två olivträd som jag varit livrädd för att förlora under den istid vi haft med 18-25 graders kyla här hos oss de senaste veckorna.
.

.
Jag ställde bägge krukorna på framsidan vid entren i ett skyddat hörn under tak. Under krukorna har jag lagt frigolit. Runt krukorna har jag lindat markväv och bubbelplast.
.
Utanpå det hela har jag virat runt ett liggunderlag.
,
Jag har kört "lager-på-lager" metoden:)
.
Hoppas jag tänkt/gjort rätt.
.

.
Inte så snyggt kanske.
.

.
Men det verkar som om mina älskade olivträd lever trots allt.
.
Jag pratar med dem varje dag och jag frågar hur de mår.
.

.
De är fortfarande gröna och fina till skillnad från det tredje mindre olivträdet som jag tog in när vintern kom.
.

.
Det är fortfarande galet mycket snö här hos oss.
.
De stora högarna är från snömassorna vi hade på taket som rasade ner en natt och skrämde livet ur oss. Vi trodde hela taket rasade in nämligen.
.
Med dunder och brak rasade allt ner! Det var riktigt otäckt.
.
Nu längtar jag till våren. Som attan!
.
Bort med snön och hit med grönska och värme:)
.
Var sak har sin tid dock. Nu är nu och sen är sen.....
.
Och nu plingar det på dörren och det betyder att jag måste dra.
.
En fin vecka önskar jag er alla.

8 kommentarer:

Anna sa...

Hej !
Dina fina olivträd klarar sig säkert så ompysslade och omhu
ldande som du är med de rara !HOppas att du får en rolig kick off i Göteborg! Hälsningar från en som tittar in på din härliga blogg då och då. Kram Anna

Erika sa...

va roligt att få börja året med en lång kick-off. Antar att vi är många Göteborgare här i bloggvärlden som gärna hade träffat dig. Hör av dig om du har en stund över.

Anonym sa...

Hej! Låter som att ni har haft det bra och att bara vara hemma och ladda batterierna är inte fel. Åhå så du har olivträden ute, vad du är modig! Jag ställde in våra i gäststugan vid ett fönster, det är ganska svalt där inne...hoppas dom klarar sig! Jaha du, så Göteborg får besök, så kul! Mina kusiner som är från Trosa, bor just nu bägge två i Göteborg, den ena hänger i hop med en kille som är från spanien, han jobbar som kock i Göteborg, på något hotel tror jag, tänk om det är på samma hotel som du bor på? Haha världen är ju så liten ibland...Pablo heter han. Ha en kul Kick off! kram från Vivi

MIN LYCKA ♥ sa...

Du är för go! Är jag jämgammal med din dotter...himmel vad ung och snygg du är då:))

Karin sa...

Hej gumman!
Jag är också i Göteborg...på kick off..hem sen torsdagkväll.
Vi ses på fredag kl 10.00 på Globen...om man orkar :) Jag ska bila hem från Gbg...puh

Kram/Karin

Milla sa...

Åh spännande med olivträden! Jag hade mitt ute på altanen under tak på en hylla tills frosten kom, nu står det intill altandörren i vardagsrummet där det är .. ja rätt svalt... men det har tappat en massa blad, så man får väl se hur det går.
Ha så kul på kickoff - du verkar ha ett kul jobb!
Kram Milla

Proforma sa...

Så du har dina olivträd kvar ute! Jag fick rådet att det skulle få en frostknäpp och sedan skulle man ta in det. Hoppas det funkar annars blir jag ledsen!
Välkommen till Göteborg! Ska hålla utkik efter dig :)
Irene

Linda sa...

Välkommen till västkusten! Du med din attidtyd skulle passa hur bra som helst här :-) Olivträden ser ju hur friska ut som helst - bra jobbat! Kram