onsdag 20 januari 2010

Obegripligt

Det är mycket nu.

Jag har fullt upp med det vardagliga för tillfället. Det vardagliga måstet.

Dessutom så har jag mina tankar helt och fullt hos min dotters bästis just nu. Bästisen som är som en extra liten dotter för oss.

Hennes lillasyster ligger och kämpar för sitt liv på intensiven efter att ha drabbats av ett hjärtstillestånd på skolan. Bara sådär. Utan förvarning.

Det är så hemskt och ofattbart. Flickan var fullt frisk och ingen fattar vad som har hänt. Hon har sedan hon segnade ihop i måndags legat nersövd och hennes föräldrar och syster sitter hos henne och vakar i djup förtvivlan.

Mina tankar och miljarders med kärlek är riktad mot den familjen. Jag hoppas innerligt på ett lyckligt slut.

Min blogglust är obefintlig för tillfället.

Ni förstår....

30 kommentarer:

Milla sa...

Ja herregud man förstår, eller ja, det man inte förstår är varför livet är väldigt orättvist och nyckfullt ibland. En blogg är en blogg - livet är allt. KRAM!

Anonym sa...

Men fy vad otäckt! Hoppas verkligen att det slutar bra för dom! Kram Lena

Viveka på Humlebacken sa...

Men usch, ibland får man som ett slag i magen och man bara måste stanna upp och vara tacksam för det man har... *håller tummarna för tjejen*!
kramar

Linda sa...

Sänder en tanke och kram till alla drabbade i denna otroligt sorgliga historia!! Har i mitt arbete sett många sådana här hjärtstoppshistorier och även också många lyckliga slut.

/Linda.

Proforma sa...

Men usch vad hemskt! Håller tummarna för att det går bra, hon är ju alldeles för ung för att drabbas av sådant här!
Kram Irene

Livet på Marbogården sa...

Förstår fullständigt, en blogg är inget att ha, när något sådant här händer. Kram

Anonym sa...

Ja det är så hemskt, stackars lilla tjej och familjen med! Man tror livet bara går på men så plötsligt händer något sådant där, min Peter som du träffat fick en hjärnblödning för en vecka sedan, nu gick det bra ändå, men det kunde ju ha gått så mycket värre. Nu får han komma hem på fredag men sen blir det att leva ett nytt liv. Håller tummarna för tjejen. Kram nä jag har inte heller någon blogglust, det finns inte så mycket att skriva om liksom....kram igen Vivi soltorp

Charlotta sa...

Vad fruktansvärt hemskt!!!! Det är ju varje förälders värsta mardröm att drabbas av något sådant. Extra hemskt är det förstås när en ung och frisk människa drabbas utan förvarning. Trösten är att läkarna kan utföra mirakel idag. Jag hoppas innerligt att allt går bra.
Som alltid när något oväntat tragiskt händer så stannar man upp och inser att man inte kan ta något enda för givet. En påminnelse att vara tacksam för varje dag man får tillsammans med sina nära och kära.

Kram //Charlotta.

Mamma med ambitioner sa...

Fina du, sänder värmande kramar till dig ocg de dina. Livet är orättvist och vi måste ta vara på varje stund. Håller tummarna såklart. Vi är med er.
Kramar Kristina

MIN LYCKA ♥ sa...

Livet är orättvist och det är mycket som vi människor ska behöva vara med om!! Jag hoppas innerligt att allt går bra!

Kram
Marika

Helena sa...

Självklart att du inte har någon blogglust just nu.Det är så otäckt hur fort sådana här saker händer.
En kompis 18 årige son segnade ner och avled för snart 3 år sedan.Det visade sig sedan att han hade Long QT syndrom.En ärftlig hjärtsjukdom som man oftast inte vet om att man har,men som ofta upptäcks av att en ung person plötsligt dör.I min väns familj har det nu visat sig att de är flera bärare av denna genetiska sjukdom.Nu kan de övriga i familjen medicenera och gå på undersökningar.Bara så grymt hemskt att någon ska behöva dö för
att man skulle upptäcka det:(
Hoppas att allt ordnar sig för flickan i din närhet.
Många kramar till dig och din familj.
//Helena

Unknown sa...

Usch så hemskt...det är i såna här situationer man känner sig väldigt liten som människa. Man vill göra så mycket mer men kan inte. Hoppas verkligen allt går som det ska, något annat finns inte!

Kram Helena

Linda sa...

Åh,vad hemskt!
Massor med kramar till er alla!
Hoppas allt ordnar sig!

Linda sa...

Fy vad fruktansvärt... Förstår att lusten att blogga bara försvann. Hoppas allt löser sig för familjen till slut. Kramar

Pernilla sa...

KRAM! Går inte att säga så mkt mer.

Karlsebakken 37 sa...

Så oerhört hemskt, jag blir alldeles tårögd här. Tänker på dig och familjen och hoppas att allt kommer att gå bra med lilltjejen. Sköt om dig och tänk inte på bloggen. Vi är här och väntar tills du är tillbaka med mer ork, lust och energi.

Massor av kramar till dig min söta!

Monica sa...

Håller alla tummar!
Kram, Monica

Mamma med ambitioner sa...

Hej igen! Hoppas ni har det bra och att dotterns vän mår bättre. Får du tid över finns det en award att hämta hos mig, fast bara om du har tid. Sköt om er. Massor av Kramar Kristina

Linda sa...

Go kväll! Du har en award att hämta på min blogg om du vill...:)

Christina sa...

Hoppas flickan mår bättre. Ta hand om er alla. Kram Christina

Helena sa...

Ville bara kika in och ge dig ytterligare lite styrkekramar.

//Helena

annicap sa...

Hoppas allt är bra.
Varm kram

Karlsebakken 37 sa...

Här kommer en till kram från Tønsberg. Hoppas att det går bra med lilltjejen och att hon kommer på benen snart igen.

Massor av varma kramar C

MIN LYCKA ♥ sa...

Jag saknar dina inlägg och jag hoppas verkligen att allt är bra! Tänker på er!

Kram
Marika

Mamma med ambitioner sa...

Här kommer en helg kram:)
Tänker på dig! (er)

Søstrene Andersen sa...

Klart man forstår... Håper virkelig det går bra med den lille jenta...
Klem
L og H

Charlotta sa...

Hej Maria!

Kikar in på din blogg för att kolla läget. Tänker på dig!

Kram //Charlotta.

Tinnar och torn sa...

Hoppas det ordnat sig för flickan och att allt är bra. Stor kram Petronella

Anonym sa...

Tänker på er!!
Varma kramar
Malvis

annicap sa...

Saknar dig och hoppas av hela mitt hjärta att allt är bra.

Kram