måndag 28 december 2009

Min jul med mina flickor

Julen blev mysig baksmällan till trots.
.

.
Alexandra fick äran att duka julbordet, (jag hade ju ont i huvudet) och det gjorde hon med bravur.
.
Med lite trollhassel och vitt granpynt fick hon till en stilren och vacker dukning.
.

.
Hon kan när hon vill min lilla stumpalumpa:)
.

.
Julen är till för familjegos och kärlek.
.
Det allra bästa med julen är att barnen kommer hem för att bara vara och för att ladda om batterierna i den trygga borgen hos oss, med oss.
.

.
Trots att de är stora nu sitter de ändå klistrade framför Kalle Anka och hans vänner tillsammans precis som de alltid annars har gjort.
.
En annan får passa på och njuta av dessa stunder allt det går för snart skaffar de sig egna familjer med allt vad det innebär.
.

.
Mina älsklingar.
.
Det bästa jag har.
.
Det finaste jag vet.
.

.
Under dessa juledagar passar jag på allt vad jag kan med att sniffa dem i nacken.
.
Jag passar även på att pussa och krama dem så fort jag kommer åt.
.

.
Den uppmärksamme ser mina sjalar lite här och där:)
.

.
Hoppsan, vart tog lillgumman vägen?
.

.
Rebecca som jobbat hårt under det gångna året passar på att ta igen sig under julledigheten.
.
Ja julen är sannerligen en familjehögtid.
.
God mat i all ära.
.
Fina julklappar likaså...
.
...men det bästa med julen är helt klart de sköna lata stunderna tillsammans med barnen.
.

.
Jag ÄLSKAR att ligga i soffan såhär med mina flickor.
.
Jag ligger där och jag passar på och pillar dem i hårfästet. Jag smeker dem över ryggarna. Sniffar dem bakom örona. Jag klämmer ömt på deras små näsor. Jag fingrar på deras händer.
.
Jag passar på att njuta allt jag kan av att vara nära mina barn medan jag kan.
.
Nu är nu, sen är sen:)

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Fint! Tycker att du har applicerat den berömda mañanaattityden bra till svenska förhållanden.
Besos!

Viveka på Humlebacken sa...

Perfekt! Mys så mycket det hinns med! Rätt som det är ska man nåt annat och då är det bra att ha mycket uppdämt mys i kroppen:)
Och du; skicka ner Alexandra till oss till nyår!!! Sådär vill jag ha mitt nyårsbord!!!! Så djäkla vackert!!