söndag 6 december 2009

Jul och hantverksmässan

I fredags var jag och vännen Karin på Jul och hantverksmässan som för övrigt slutar idag och hälsade på vår vän Lotta som är duktig på pyssel.
.
Lotta ställde ut sina alster för försäljning och hennes pryttlar gick åt som smör.
.

.
Fantasia hantverk och design har Lotta döpt sitt företag till. Lotta har även en webbshop och dit hittar ni om ni klickar här.
.

.
De här fina hjärtanen har jag redan bloggat om. De är så fina.
.

.
Lotta har döpt sin senaste glasserie till Mariaglasen. Ja efter mig faktiskt! Lotta berättade att hon blev inspirerad av mitt svart-vita tänk i mitt hem och döpte den serien därför efter mig.
.

.
Det är prickiga glas i Maria serien och de är målade i svart eller vitt.
.

.
Jättesöta.
.
Inte alla som har en hel glasserie döpt efter sig;-)
.

.
Jag gillade Lottas hjärtan och ville köpa dem, men de var tyvärr inte till salu. Hon hade gjort dem som dekoration till sin monter.
.

.
Jag förklarade för Lotta att jag kunde tänka mig att dekorera mina blivande hissgardiner jag tänker sy när jag får tummen ur... och hon lovade därför att jag skulle få dem då mässan är slut.
.
Annars tycker jag att mässan var sådär faktiskt.
.
Det fanns en del montrar som sålde godis och delikatesser till jul. Det fanns tomtar i alla möjliga varianter. Det fanns massvis med garn och virkmontrar som sålde sjalar liknande de jag gör själv. Sedan fanns det lite annat som var mer vanligt än innovativt.
.

.
Något som jag föll pladask för var denna underbara mössa. Den ska jag bara ha tänkte jag när jag stegade fram till den montern.
.
Jag hann tänka att den säkert är svindyr och bestämde mig för att om den så kostar 700 spänn ska jag bara ha den.
.
Jag hade nästan rätt. Bara nästan.
.
En etta var tryckt framför sjuhundra och det var alldeles på tok för mycket för en mössa tyckte jag. Så jag lät bli...:(
,
Tack Lotta för friplåtarna och tack Karin för ditt alltid så trevliga sällskap.
.

Idag har Viveka öppnat Lucka 6 i vår ordlekskalender där hon visar hur hon "Utreder" ...;-)

1 kommentar:

Viveka på Humlebacken sa...

Nä vet du vad, en mössa för 1700 det är inte ok... helt galet!
kram